Ego bait inzetten voor SEO.

Hoewel de term wellicht een negatieve lading heeft – in feite streel je iemands ego om een linkje te krijgen – is ego baiting in de kern gewoon een vorm van netwerken. Je maakt contact met experts in je vakgebied, en alle betrokken partijen profiteren ervan.

De voordelen van ego bait.

  • Zeer sterke, relevante backlinks
  • Geschikte methode voor alle soorten websites
  • Verschillende manieren om ego bait toe te passen
  • 100% inzicht in onze werkwijze

Ego bait, wat is dat?

Het is een klassiek “win-win” scenario; de expert wordt vermeld op een website, waar hij naamsbekendheid krijgt bij een ander publiek. De betreffende website krijgt, als het goed is, op zijn beurt een linkje terug. Ego bait is dus in feite niets meer dan een stukje content dat specifiek geschreven is om de aandacht van een bepaalde persoon of groep te trekken (bij voorkeur een belangrijke online beïnvloeder) door hun ego te strelen, met als doel om een linkje naar je website te krijgen als ‘beloning.’ Dit stukje content kan een interview artikel of een review zijn, maar ook een ‘Best of’ lijst met interessante artikelen of websites, of artikel waarin je aandacht besteedt aan een specifiek product. Het is bij het schrijven van ego bait als linkbuilding tactiek wel van essentieel belang dat er een geschikte insteek is. Het moet namelijk niet te gemaakt zijn.

Onze werkwijze.

Eerst onderzoeken we van welke persoon of personen we de aandacht willen trekken. Op basis daarvan schrijven we een stuk content. De aard van het stuk dient uiteraard zo positief mogelijk te zijn. Vervolgens zorgen we dat de betreffende persoon of personen van de publicatie op de hoogte worden gesteld. Als je dit goed aanpakt, is de kans groot dat het stuk beloond wordt met een linkje naar je website.